maanantai 18. tammikuuta 2016

Dubai: Gateway Hotel

Majoituksen etsiminen Dubaista oli oma prosessinsa. Vaihtoehtoja on tarjolla hirveästi, mutta isossa kaupungissa sijainnin merkitys korostuu. Halusimme myös ehdottomasti uima-altaan, ja aamiainen olisi iso plus. Löysimme Gateway Hotelin, jonka aamiaista oli kehuttu erinäisillä varaussivustoilla. Varaus menemään.




Hotelli on saanut kolmen tähden luokituksen, ja luokituskulttuuria sen paremmin tuntematta ihmettelen tätä. Mielestäni hotelli olisi ansainnut neljä tähteä. Hotelli oli todella siisti joka puolelta ja paikoin jopa ylellisen tuntuinen. Myös se kehuttu aamupala oli oikeinkin tasokas, vaihtoehtoja oli tarjolla tajuton määrä. Myös vaihtelua aamujen välillä oli tarjonnan suhteen. Iso plus oli munakkaanpaistaja, jolta sai käydä tilaamassa munakkaan haluamillaan täytteillä. Äitini totesi, että parasta munakasta mitä on koskaan syönyt.

Aamupalalla tarjolla mm. spagettia ja pitsaa!




Gateway Hotel sijaitsee Bur Dubain alueella, eli hieman syrjemmässä keskustasta. Minulle sijainti oli lottovoitto, sillä en todellakaan olisi halunnut sinne suurten välimatkojen ja vilkkaan turistiryysiksen keskelle. Tämän hotellin ehdoton etu oli sijainti, joka oli keskellä paikallisten palveluita ja ravintoloita. Muutaman sadan metrin säteellä olisi riittänyt ruokapaikkoja useammaksi viikoksi, ja ruokakauppojakin oli lähellä. Myös kaupungin museo oli hyvällä sijainnilla, samoin vesitaksit Deiran puolen kultasoukiin. Hienostoaluetta tämä ei todellakaan ollut, mutta paikallista elämänmenoa kaipaaville oikein hyvä sijainti.

Näkymä katolta.
Hotellissa tarjottiin luonnollisesti toilettitarvikkeet. Lisäksi jokaisessa huoneessa oli pieni jääkaappi ja vedenkeitin, jonka viereen tuotiin päivittäin pikakahvijauhetta ja teetä. Lisäksi vieraille hintaan kuuluivat lentokenttäkuljetukset, myös keskellä yötä lähtevälle lennollemme saimme kuljettajan.

Allasalue oli täysin riittävä, ja vesi lämmitettyä. Ihmettelimme allasbaarin puuttumista, sillä hotellin aulassa myytiin mm. kakkuja ja piirakoita. Eikö olisi ollut järkevämpää siirtää tämä tarjonta kattoterasille, missä ne ihmiset aikaansa viettävät? Petejä auringonottoon oli tarpeeksi kaikille, eikä omaa pyyhettä olisi tarvinnut tuoda mukaan, sillä allasvahti antoi pyyhkeet tarvitsijoille.




Sitten niitä miinuspuolia. Vaikka palvelu hotellissa toimi keskimäärin moitteettomasti ja puitteet olivat todella hyvät, hotellissa tehtiin samat virheet useaan kertaan. Kävimme neljä kertaa uusimasa avainkorttimme, joka ei enää toiminut ovessa. Magneettien lähellä kortteja ei säilytetty, parhaassa tapauksessa kortti oli käynyt tasan minun ja siskoni käsissä ja lopetti jo toimintansa. Eniten ärsyttävä toistuva virhe oli siivoojien huolimattomuus pyyhkeiden kanssa. Hotelli mainosti, että pyyhkeitä ei vaihdeta päivittäin ellei asiakas niin halua, ja itse emme todellakaan olisi tarvinneet vaihtoa. Pyyhkeet kuitenkin vietiin, ja useana päivänä uutta ei tuotu tilalle. Tai tuotiin vasta tuntien päästä, kun olisimme niitä jo kaivanneet. Lisäksi viimeisen yön "aamupala" luvattiin tuoda meille huoneeseen hyvissäajoin ennen kentälle lähtöä, mutta asia oli ilmeisesti unohtunut, vaikka varmistimme sen useaan kertaan. Viimein saimme syötävää huoneeseen ihan viimetipassa, jolloin kääräisimme tarjottavat mukaamme eväiksi. Näillä pienillä huolimattomuuksilla hotelli onnistui viikon aikana tiputtamaan itsensä silmissäni takaisin ansaitsemaansa kolmeen tähteen, vaikka alku näytti lupaavalta. Henkilökunta ei edes erityisesti pahoitellut sitä, että jouduimme tekemään lukuisia reissuja respaan huomauttamaan näistä mokista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti